Bagaimana untuk Membezakan Nail Kulat Dari Jangkitan Kuku Lain

Bagaimana untuk Membezakan Nail Kulat Dari Jangkitan Kuku Lain

Kulat kuku mungkin antara yang paling biasa daripada semua jangkitan kuku, dan mungkin akibat daripada sifat biasa ini, orang telah datang untuk mula melihat mereka walaupun di mana mereka tidak hadir. Sesungguhnya, kita mempunyai situasi di mana seseorang yang mengalami sebarang bentuk kuku kecacatan mungkin mula menyalahkan masalah mereka pada kuku-kulat, malah di mana punca kecacatan kuku mereka tidak kulat kuku.

Sekarang masalah dengan trend ini di mana orang kesilapan jangkitan lain untuk kulat adalah bahawa mereka boleh membawa kepada situasi di mana seseorang itu akan merawat jangkitan yang salah (seperti jika seseorang berakhir yang ditimpa jangkitan kuku lagi, ketika masih berkeras mendapatkan rawatan untuk kulat). Atas sebab ini maka, ia menjadi perlu untuk mempunyai cara untuk membezakan kuku-kulat daripada jangkitan kuku lain, supaya apabila seseorang itu benar-benar berhadapan dengan kulat kuku, mereka boleh yakin bahawa adalah kes itu - dan mendapatkan rawatan yang sesuai untuk itu .

Sekarang cara untuk membezakan kulat daripada jangkitan kuku lain menyedari gejala yang unik kepada jangkitan kulat kuku (dan yang tidak hadir dalam lain-lain jenis jangkitan kuku). Menyimpan ini dalam fikiran boleh membantu anda dalam membezakan apa yang mungkin menjadi kes kulat 'sebenar' dari apa yang boleh menjadi satu lagi jenis jangkitan kuku, menyampaikan sendiri dengan cara yang serupa dengan kuku-kulat.

Salah satu gejala utama kulat adalah kursus penebalan kuku (kebanyakannya pada jari kaki, tetapi kadang-kadang juga pada kuku pada jari). Adalah penting untuk ambil perhatian, walaupun, bahawa kulat kuku bukan satu-satunya jangkitan yang menyebabkan penebalan kuku, supaya tidak setiap kes kuku menebal harus dikaitkan dengan kulat. Dalam erti kata lain, kuku penebalan telah membentangkan di samping gejala-gejala lain kulat kuku untuk diagnosis kuku-kulat yang sepatutnya dibuat.

Satu lagi salah satu gejala utama kulat ialah kuku dijangkiti crumby menjadi (supaya anda mempunyai serbuk yang keluar dari mereka) semasa ia disapu, dan yang sering membawa kepada kuku menjadi rapuh ... supaya mereka boleh memecahkan seperti kaca apabila dikenakan tekanan. Sekali lagi, ia tidak kulat kuku sahaja yang menyebabkan kuku menjadi crumby dan rapuh, tetapi di mana kerapuhan ini dan crumby-ness membentangkan bersama gejala lain seperti penebalan kuku, maka ia memang mungkin bahawa anda sedang melihat satu kes kulat kuku . Namun begitu, masih ada kemungkinan kuku penebalan menyampaikan bersama kerapuhan kuku dan crumby-Bilut, dan ia masih bukan suatu kes kulat, oleh itu keperluan untuk meneroka gejala lebih jauh daripada berkata kuku-kulat.

Gejala-gejala lain yang boleh membantu dalam membezakan kulat dari lain-lain jenis jangkitan termasuk orang-orang seperti kecacatan kuku lengkap (biasanya apabila jangkitan pergi tidak dirawat untuk masa yang agak panjang), hilang kilauan kuku dan gelap kuku ... dan jika apa-apa ini diperhatikan bersama kuku penebalan, crumby-ness atau kerapuhan, maka ada kemungkinan yang sangat kuat ia menjadi kes kulat kuku anda akan melihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar