Bolehkah Pins & Jarum menjadi jawapan kepada Berpeluh berlebihan?

Bolehkah Pins & Jarum menjadi jawapan kepada Berpeluh berlebihan?

Memandangkan sikap sosial terhadap berpeluh, keadaan peluh berlebihan boleh mendatangkan malapetaka dengan kehidupan awam anda, yang menjejaskan harga diri anda dan prestasi. Jadi ia tidak menghairankan bahawa penghidap tuntutan peluh berlebihan mereka akan cuba apa sahaja untuk mengurangkan gejala menyedihkan mereka dan kesengsaraan yang mereka menyebabkan. Banyak bagaimanapun, mungkin akan berhenti di tahap akupunktur. Dalam budaya Barat kami, ramai di antara kita mengemudi juga jelas apa-apa yang melibatkan jarum. Jadi sebagai penawar yang berpotensi, akupunktur mungkin mempunyai rayuan terhad. Walaupun ia adalah jauh kurang invasif berbanding pembedahan dan mempunyai kurang kesan sampingan yang berpotensi daripada berasaskan aluminium anti-perspirants atau suntikan Botox, akupunktur masih akhbar yang tidak baik. Imej angka terdedah diliputi dalam jarum cenderung untuk mendorong ketakutan dan rasa tidak percaya dan bukan harapan.

Namun akupunktur telah mempunyai keputusan yang sangat berjaya dalam rawatan peluh berlebihan (hyperhydrosis). Banyak kes melaporkan bahawa akupunktur telah secara radikal dikurangkan gejala mereka dan beberapa tuntutan yang perlu sembuh sepenuhnya. Dan walaupun, ia melibatkan manipulasi jarum pada kulit, pengguna tetap rawatan yang tidak menganggap ia sebagai menyakitkan. Jadi, bagaimana ia berfungsi? Akupunktur adalah ubat Oriental purba yang menggunakan jarum halus untuk merangsang 'acu-mata', tempat-tempat khas di sepanjang meridian anda (saluran tenaga badan anda). Dalam manipulasi canggih daripada perkara ini, rawatan yang bertujuan untuk membetulkan apa-apa saluran tenaga mis-blok yang menyebabkan penyakit, kesakitan atau penderitaan.

Bagi penghidap peluh berlebihan, pengamal akupunktur boleh menyasarkan sistem saraf simpatetik (yang mengawal kelenjar peluh fungsi). Selain itu, mereka boleh menangani mata yang menangani tekanan atau meningkatkan bersantai. Dengan cara ini rawatan yang boleh mengurangkan kebimbangan dan meningkatkan keyakinan dan emosi kira-kira - faktor yang sering mempengaruhi bermulanya episod berpeluh. Rawatan akupunktur akan didahului oleh satu siri yang mendalam tentang soalan. Dalam perubatan Cina, peluh adalah barometer yang berguna tidak harmoni di dalam badan. Oleh itu, dengan menemuduga pesakit, pengamal boleh mendapatkan petunjuk tentang mengapa dan bagaimana berpeluh yang berlebihan berlaku dan menangani rawatan yang sewajarnya. Rawatan akupunktur berikut, maka akan dibuat khusus untuk menangani corak dan gejala individu.

Walau bagaimanapun, sejak akupunktur adalah rawatan holistik, ia juga dapat membantu dalam kes-kes berpeluh berlebihan apabila puncanya ialah yang tidak dikenali. Bukan hanya mensasarkan kawasan tertentu yang mungkin atau tidak mungkin menjadi punca masalah ini, akupunktur merawat tubuh secara keseluruhan. Ia mungkin, kemudian, bahawa punca dapat diimbangi semula dalam masa rawatan keseluruhan. Kepincangan (yang menyebabkan peluh) boleh disebarkan, walaupun ia tidak pernah dikenal pasti.

Akupunktur adalah, ubat semula jadi dan bukan invasif masa diuji yang tidak memerlukan masa pemulihan. Selain itu, dalam rawatan gejala peluh berlebihan - ia berfungsi! Jadi, walaupun tindak balas semula jadi anda mungkin untuk melingkar membentuk idea - sebagai rawatan tidak menyakitkan, tidak berbahaya dan berkesan untuk peluh berlebihan, ia mungkin hanya menjadi bernilai mengingati. Jika anda boleh mendapatkan melepasi mana-mana keengganan awal, akupunktur juga boleh menjadi penawar anda telah sangat-sangat cari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar