Rawatan Semulajadi Untuk Penyakit Gastroesophageal Reflux (GERD)

Rawatan Semulajadi Untuk Penyakit Gastroesophageal Reflux (GERD)

Penyakit Gastroesophageal Reflux, biasanya dipanggil GERD, boleh menjadi satu keadaan yang sangat menyakitkan dan tidak baik. Seorang individu dengan refluks asid mendapati bahawa dia mempunyai rasa panas di dada beliau di bawah dada itu yang bergerak ke dalam tekak. Terdapat beberapa perkara yang boleh membawa kepada gejala-gejala ini. Mereka boleh dikaitkan dengan diet yang tidak sesuai untuk sistem penghadaman anda, tekanan boleh membawa anda semua bekerja dan perasaan atau beberapa jenis gaya hidup yang tidak sihat boleh menyebabkan masalah besar bukan sahaja di dalam perut anda tetapi kawasan lain juga.

Terdapat satu tan ubat-ubatan yang direka untuk melegakan gejala tetapi ramai daripada mereka datang dengan kesan sampingan-tanda yang hampir sama yang tidak menyenangkan sebagai masalah. Seperti biasanya kes rawatan yang lebih semula jadi untuk Penyakit Gastroesophageal Reflux adalah jauh lebih baik dan mereka cenderung untuk bekerja tanpa semua kesan-kesan sampingan dan benar-benar membantu dalam bidang lain kehidupan kita.

Untuk bermula dengan mendapatkan diet anda di bawah kawalan atau seperti yang kita kata pakar makan makanan yang seimbang. Ia juga adalah lebih baik untuk makan 5-6 hidangan kecil setiap hari dan menjauhkan diri daripada makan lewat malam. Tidak makan sekurang-kurangnya 2 jam sebelum tidur atau anda boleh bangun dengan asid meleleh ke dalam esofagus anda.

Menjauhkan diri dari terlalu banyak kafein supaya menghadkan pengambilan kopi anda. Berhati-hati berapa banyak lemak dan makanan pedas yang anda makan menggunakan beberapa akal dan makan mereka secara sederhana. Adakah anda tahu bahawa kita mempunyai kepekatan yang lebih tinggi daripada refluks asid di Amerika daripada negara-negara timur. Sebabnya ialah nasi, pasta, roti dan ikan yang mereka makan dan barangan sampah kita berpegang dalam keberanian kami. Duh, menukar diet anda, ia akan menjadi bantuan yang besar kepada sistem anda.

Ia juga merupakan idea yang baik untuk mengambil banyak kurang alkohol dan jika anda merokok berhenti. Kedua-dua tabiat ini berehat otot sfinkter yang membantu mengekalkan asid daripada memasuki tekak.

Bagi kebanyakan daripada kita cuka epal cider adalah ubat semula jadi untuk gejala Penyakit Gastroesophageal Reflux (GERD). Utama adalah untuk campuran satu sudu dalam segelas air dan minum semasa makan anda, nenek isteri saya lakukan selama ini dan tidak pernah mempunyai masalah asid, sekarang saya tahu mengapa. Apple cider cuka mempunyai kesan yang menenangkan dalam dan mengurangkan te jumlah asid pencernaan ia menghasilkan. Ia adalah penawar semula jadi yang hebat.

Rawatan semula jadi untuk Penyakit Gastroesophageal Reflux adalah jauh lebih baik untuk anda supaya mendapatkan tugas dan mengambil langkah-langkah yang betul untuk meningkatkan gaya hidup anda, mengurangkan tekanan dan mengikuti diet yang seimbang baik dan anda akan mendapati bahawa anda mengalami jauh lebih sering dari refluks asid.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar