Rawatan rumah Untuk Heartburn - Perubahan Gaya Hidup Sebagai Rawatan Heartburn

Rawatan rumah Untuk Heartburn - Perubahan Gaya Hidup Sebagai Rawatan Heartburn

Orang yang mengalami pedih ulu hati menggambarkannya sebagai perasaan terbakar ke atas melalui dada mereka dan ke dalam tekak mereka dan ramai juga mempunyai rasa berasid di dalam mulut mereka. Esofagus pas makanan ke dalam perut dan ia mengandungi injap, yang membuka dan menutup untuk lulus makanan melalui. Apabila makanan terlalu banyak dalam perut, injap tidak boleh menutup dengan betul semasa proses penghadaman dan ini adalah apa yang menyebabkan asid untuk kembali ke dalam esofagus dan menyebabkan kesakitan dan ketidakselesaan yang berkaitan dengan pedih ulu hati.

Terdapat pasti mengukur yang boleh diambil untuk mengurangkan kejadian pedih ulu hati, walaupun anda perlu konsisten jika anda mahu untuk mengelakkan ia daripada berlaku secara tetap. Beberapa kaedah yang lebih biasa atau tradisional rawatan termasuk ubat-ubatan, rawatan di rumah untuk pedih ulu hati, pengurusan tekanan dan pelbagai perubahan gaya hidup. Menukar Tabiat sedikit atau tingkah laku setiap hari boleh bekerja dengan agak berkesan bergantung kepada berapa teruk keadaan anda dan berapa kerap anda mengalami pedih ulu hati.

Jika anda mendapati bahawa pilihan yang mudah seperti memilih untuk membuat pilihan makanan yang lebih sihat, berhenti merokok dan berjaga untuk jumlah masa yang munasabah selepas makan, tidak bekerja untuk anda, maka anda mungkin perlu berjumpa dengan doktor anda untuk pendapat kedua. Doktor anda juga boleh memilih untuk menetapkan ubat-ubatan yang lebih kuat dan dalam beberapa kes mungkin merasa pembedahan yang adalah pilihan terbaik. Ubat kuat biasanya melibatkan bahan kimia yang akan menyekat pengeluaran asid berlebihan dalam perut atau pam perencat proton. Kaedah seperti perencat berkesan akan menghentikan atau menyekat peringkat akhir pengeluaran asid dalam perut. Satu lagi kaedah yang sering dipilih oleh doktor bagi pesakit kronik adalah untuk meningkatkan tekanan pada pangkal esofagus, yang akan membantu proses penghadaman dan menolak makanan melalui perut lebih cekap.

Seperti yang dinyatakan sebelum ini, pilihan terbaik untuk mengurangkan pedih ulu hati adalah untuk mengubah beberapa tabiat semasa anda dan pilihan gaya hidup. Salah satu kaedah yang berkesan yang sering diabaikan adalah berat dan nilai senaman. Jelas sekali senaman adalah berharga untuk kesihatan kita secara keseluruhan dan ia adalah satu cara yang baik untuk meningkatkan keupayaan badan anda untuk mencerna makanan. Lebih baik badan anda berfungsi dalam proses pencernaan, kurang peluang anda mengalami pedih hulu hati. Salah satu kesan sampingan adalah bahawa anda akan dapat meningkatkan kecergasan anda dan menurunkan berat badan pada masa yang sama seperti anda mengawal keadaan pedih ulu hati anda.

Menggunakan rawatan di rumah untuk pedih ulu hati juga merupakan idea yang hebat sebagai rawatan rumah yang paling semula jadi dan akan menyebabkan anda mengalami sebarang kesan sampingan negatif.

Ia mungkin mengambil sedikit masa untuk anda untuk mengetahui bahawa mana rawatan di rumah untuk pedih ulu hati akan bekerja terbaik untuk anda. Selama anda memahami bahawa terdapat pilihan dan anda tidak perlu terus menderita, anda telah mengambil langkah pertama anda ke arah menjadi percuma pedih ulu hati untuk kebaikan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar